در روزگاری که همه چیز در گوشی تلفن همراه از طریق محیط وب در دسترس است و ارتباطات همراه به یکی از روندهای مستمر ارتباطی در جهان تبدیل شده است، اکثر مردم تماشای ویدیو را به خواندن مطلب ترجیح میدهند،
این کتاب میخواهد به این پرسش پاسخ دهد که چطور میتوان با استفاده از ظرفیتهای صوتی و تصویری، کتابی را تبلیغ کرد. پیشپردۀ کتاب ظرفیت توسعه و فراگیری قابل توجهی برای رونق صنعت چاپ و نشر دارد.
این کتاب ضمن معرفی گونههای مختلف پیشپردۀ کتاب و ظرفیتهای ارزندۀ آن، تجربهها و راهکارهای استفادۀ بهینۀ آن در خدمت ترویج کتابخوانی و تبلیغ کتاب را ارائه میدهد.
مباحث کتاب ذیل دو موضوع اصلی ارائه میشود: در بخش اول به مفاهیم چیستی و چرایی پیشپردۀ کتاب میپردازد که مبانی نظری را پوشش میدهد. دو فصل نخست (مفاهیم پایۀ پیشپردۀ کتاب و مخاطبشناسی آن) به این موضوع اختصاص دارند. در بخش دوم به مطالب عملی پیشپردۀ کتاب پرداخته که کاربردها را پوشش میدهد. دو فصل پایانی کتاب (تجربیات، روشها و پیشپردۀ کتاب در عمل) راجع به این نمونههای اجرایی هستند.
پس از مطالعه این کتاب انتظار میرود مخاطب بتواند برای پیشپردۀ کتاب مناسب، هدفگذاری کند و متناسب با آن قالب و محتوای متناظری انتخاب کند تا از طریق آن ارزشهای قابل قبولی را از طریق کانال رسانهای مناسب به مخاطب هدف منتقل کند.
فصل اول: مقدمه / 11
فصل دوم: مفاهیم پایه /41
فصل سوم: مخاطب شناسی / 89
فصل چهارم: تجربیات و روش ها / 119
فصل پنجم: پیش پرده کتاب در عمل /141
فصل ششم: جمع بندی و سخن پایانی / 175
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
فرهنگ مکتوب
|